ljuset och chokladen

'
på juldagen var det äntligen solsken! så gött att känna lite värme i ansiktet i den annars så snåla blåsten. vi tog en promenad hela familjen, som på den gamla goda tiden. Det kändes som vår!
'
En sak som jag saknar från tiden då jag var barn är när mamma och pappa gjorde picknick med smörgåsar och varm choklad och så gick vi ut och pulsade i snön någonstans, satte oss, skittrötta, mot en solvarm vägg och fikade! Då minns jag inte om jag var så förtjust i det (med tung overall och rinnande näsa) men nu skulle jag vilja göra det helst varenda dag när jag är ledig.
'
Vad har ni för soliga vinterminnen?
'

Kommentarer
Postat av: Fröken Fynd

Vilka fina bilder din blogg innehåller! Mitt soliga vinterminne får nog bli dagen innan nyårsafton. Det har ju nästan bara varit barmark men i förra veckan kom en gnistrande dag. Det var i alla fall vit frost på marken och på alla granar. Jag och min kusin gick en skogspromenad med hunden och pratade världsliga ting. Mer sånt!

2012-01-04 @ 12:43:22
URL: http://www.frokenfynd.se
Postat av: Sofia

Jamen visst! Mer sol och fin frost. eller så får det bli vår direkt!

2012-01-17 @ 17:24:56
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0