testar och så får vi se

 

Jag har inte läst "modemanifestet" men konceptet verkar ju enkelt. Sofia Hedström skrev en bok om projektet att inte inhandla några nya kläder under ett helt år.
På senare tid känner jag att mina kläder nästan tagit över och lyckan över ett nytt fint plagg byts mot ångest så fort jag kommer hem och ska få plats med det i garderoben. Principen; en in, en ut är svårare än vad man tror när man vant sig vid gamla mönster. Men shopping är en drog..
'
Jag är ju mest en vintage eller begagnat-köpare men det gör ju (lite knepigt) att det går mycket fortare att fylla skåp, lådor och galgar med nykomlingar eftersom det för det mesta är väldigt billiga köp.
Inte heller går jag efter strategin att sånt jag inte använt på 5 år ska bort. För jag är periodare och allt har sin tid, och efter ett tag kommer den tillbaka, typ:)
'
Så med anledning av att jag äntligen fick till det igår med rosklänningen kör vi på i samma stuk ett tag tänkte jag. Alltså använda kläder som fått hänga alldeles för länge utan att användas (eller inte alls) istället för att leta nytt!
'
Idag röd klänning med snurrkjol och indiska broderier (från myrorna)
'
translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0