legends of the fall

'
"this was still her home he told her. he should have let her go. but how could he have known what would happen. she was not to blame. she was like the water that freezes in a rock. that splits it apart. It was no more her fault than it is the fault of the water, when the rock shatters."
'
fin ont-i-hjärtat-film och fina metaforer. höstlegender från 1994 bör inte undgå någon romantiker. jag snyftade mig igenom den för kanske 100e gången inatt då jag satt båtvakt. förutom när jag förde loggbok eller tog en runda på marinan med ficklampan alltså.
'
translate

Kommentarer
Postat av: elsa

Den är ju helt fantastiskt romantisk. Många tycker den är sentimentalt skräp, men jag tycker Brad Pitt gör sin bästa (och snyggaste) roll någonsin.

2011-09-09 @ 20:23:10
URL: http://elsa89.blogg.se/
Postat av: sofia

jag blir alltid berörd när jag ser den, oavsett hur många gånger. för att ångesten är så påtaglig kanske och för att den har lite av allt. och i slutändan så går allt sönder förstås, precis som i en riktig klassiker..

2011-09-10 @ 00:35:15
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0