kom höst

'
Skolan har börjat, jag håller på med min allra första uppgift vilken består i att ta reda på vad människor omkring mig vet eller kan om fairtrade. Igår samlade jag in en sex-sju stycken till formuläret. Känns kul och fortfarande lite nervigt, det var så länge sen jag pluggade och behövde redovisa mina resultat för någon annan än bara mig själv.
Den som har lust får gärna svara:) Alltså; Vad vet eller kan du om Fairtrade? Vad innebär det när en vara bär detta märke?
'
Ute är det höst nu (jo, det är det faktiskt!) och jag som sneglat på den här rosklänningen i garderoben hela sommaren och undrat när jag ska ha den. Nu inser jag att det nästan är för sent så idag premiärar vi tillsammans. Jag köpte den i våras i Emmaus fyndlåda. Säkert 80tal med jättevolanger runt höfterna och det gillas!
Stövlarna budade jag hem i förra veckan. De var nya men andrahand och jag har en känsla av att vi kommer hålla ihop i många år framöver. Jag har nästan alltid problem med skor som klämmer och skaver och är allmänt för smala för mina neandertalarfötter men se de här passar något så utomordentligt gott:)
Nu ska jag skutta iväg till biblioteket och sen ikväll går jag och lyssnar på Jason Luckett på Amsterdam Café (mariatorget).
Vi kanske ses där!?
'
translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0