tv tips



ett program som jag följt hela vintern är franskproducerade "klädkod" på svt play. det är ju intressant det här med kläder. vissa tycker att det bara är ytligt eller flärd att bry sig om sina kläder men oavsett vad vi har på oss så säger det ju mycket om vilka vi är.
varje vecka har programmet besökt ett nytt land, totalt har det varit 16 länder och program. massor av (mina)fördomar och antaganden har ställts mot väggen i den här serien. mest har jag tyckt om att få lära mig vad olika klädkoder kan betyda i olika delar av världen, och varför de gör det.
några avsnitt ligger kvar på svt:s hemsida för allmän beskådan. har du tid, så rekommenderar jag att ta en titt!

bilderna ovan kommer från mexico (som var min favorit)

translate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0