adrenalin

idag tog jag på mig favoritblus+favoritkjol och gick ut och sökte massa jobb. så härligt när man kommer igång ordentligt och bort från den där första nervositeten. nu har jag gått runt i fyra timmar till olika ställen och på köpet har jag pumpats full av energi. det är första gången på länge jag känner att människor ute överhuvudtaget orkar lyfta huvudet och se på varandra. de senaste månaderna har det varit som om man går ensam i stan fast det är fullt av folk. alla med sitt och i sin egen värld. idag märkte jag skillnad, kanske är det våren, kanske är det jag som förändrats. hursomhelst, imorgon f ortsätter jag att dela ut cv:n och förhoppningsvis fortsätter energin att stiga. jag har varit helt utmattad den senaste tiden och det känns så skönt med förändring.
man ska smida medan järnet är varmt!

i provrumen på Weekdays är det som i lustiga huset. och så har jag blivit givare till Greenpeace igen. känns bra!

favoritblusen är i 100% siden och köptes för 1 euro på en loppmarknad i puerto de la cruz och vintagekjolen i mocka köpte jag på vintagemässan i mars för 20 kr (jag blev så ivrig för att den var så fin och över priset att sömmen sprack rejält när jag provade den på mässan:).

translate

asking around all day, looking for a new job I'm full of adrenaline. for the first time in months people actually look up and see each other. maybe it's springtime, maybe it's me..
I also joined greenpeace again!





 


Kommentarer
Postat av: TuvaMinnaLinn Vintage (a love story)

Vad fint, jag älskar också det där provrummen på weekdays:)

Hoppas du får napp på jobbsökandet!

2010-05-09 @ 10:16:30
URL: http://www.tuvaminnalinn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0