något otippat



ni vet reklamen de körde för några år sen, den där med personer som liksom stannade upp mitt i en rörelse medan de runt om väntade på att den som fastnat skulle "vakna till" igen. det var väl antagligen någon reklam för bredband, bättre täckning osv. det händer rätt ofta här hemma med tvn. mitt i en mening så fryser bilden och man missar tre fyra sekunder (gud förbjude).

hursomhelst så är detta inget jag vanligtvis reflekterar särskilt mycket över, men igår hände något så himla konstigt. Jag stod i köket och skulle sätta mig ner vid bordet. Jag var lite smågroggy efter att ha sovit ca 14 timmar (för att bli av med minsta gnutta av sjukdomsbaciller) och en sekund liksom bara försvann. jag stod upp och skulle sätta mig, och sen satt jag plötsligt ner. hjärnan kopplades visst ifrån en sekund och vad förvånad jag blev.
särskilt eftersom jag är van att alltid ha kontroll över min kropp och mitt medvetande. jag har aldrig haft en blackout, inte ens när jag var 15 år och drack alla möjliga sorters häxblandningar. inte heller de tre gånger i mitt liv som jag nästan svimmat. jag minns dem för att jag lyckats locka mig själv tillbaka till "verkligheten" och undgått att tappa kontrollen. kroppen må ha varit utarmad ibland men medvetandet kristallklart.

men så helt otippat, en tisdagsmorgon försvann en sekund ur mitt liv. fascinerande.
fick mig att tänka på sen där nya actionrullen med bruce willis, där folk har surrogatrobotar som lever deras liv och de själva stannar hemma för att slippa fysiska möten. eller bladerunner, eller alien. är det så det skulle kännas om någon styrde över en och kunde stänga av en när det behagade.

det var bara en sekund, men vart försvann den?

translate

one second blackout on a thuesday morning
fascinating

Kommentarer
Postat av: Josefine

Skumt! Kanske att det finns nån därute som samlar på folks medvetanden. En sekund här, en där. Som i Entrapment fast där är det pengar. En dollar här, en där. Ingen märkte typ nåt, men de blev stenrika.

2010-02-24 @ 17:41:23
Postat av: sofia nordahl

ja jag har sett den. vad gör de med tiden som de samlat ihop då kan man tänka sig? bygger en tidsmaskin? ;-/

2010-03-01 @ 01:00:26
URL: http://lomeyende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0