jamen den var ju inte så dyr!

jag har sagt det lite för många gånger och trots att jag anser mig själv vara någorlunda upplyst och försöker bidra med förändring på mitt sätt så har det ibland slinkit med någon billig tröja eller klänning från ack en så mest som allt vanlig affär. för ibland glömmer man ju trots allt bort vem hur och var denna tygbit härstammar ifrån för en så billig peng.

när man behöver bli påmind är det så bra att det finns andra som är förebilder.
denna dokumentär på svt play fick ner mig på jorden igen;



om textilindustrin


har du en timme att slå ihjäl kan jag också rekommendera dessa;


om genmodifierad mat


Afrikas ryggrad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0