kära pentax

denna kamera fick jag i födelsedagspresent av pappa när jag fyllde 18.
det är 7 år sen.
sedan dess har jag fotat exakt såhär mycket med den;

en rulle.

det är en alldeles utmärkt analog systemkamera, som helt fallit i glömska pga av min dumma snålhet.
vem fotar analogt 2009 när digitalkameran finns? varför betala en massa pengar för bilder man inte vet hur de kommer bli, när man kan ladda in i datorn direkt, helt gratis, ändra och putsa i all oändlighet?
några, som gillar den gamla lite oslipade finishen.
i skolan fick vi fotografera svartvitt med gamla kameror och framkalla själva i konstlokalernas mörkrum.
det var magiskt. jag saknar det.

så kära gamla vän, du får också följa med till teneriffa. ditt första stora uppdrag, men absolut inte ditt sista.

jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Cozumel

http://cozumel.blogg.se



FRÅGESTUND, fråga vad du vill angående mig, abort, anorexi eller egentligen vad du än undrar!



Här är allt ifrån en 16årings liv som före detta anorektiker, abort, skönhetstips, åsikter och mycket mera.

2009-11-01 @ 16:07:27
URL: http://cozumel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0