Dagens U-landproblem

Sömmerskorna som arbetar för bla HM får ca 0,5 - 3% av den summan plagget senare säljs för i butik.

Faktiskt är detta något jag ofta funderat på. Hur mycket fick personen som sydde mina kläder utav det jag betalade för dem? Nu vet jag.
Knappt tillräckligt att leva på alltså!

Karl-Johan Persson, hm:s nya vd verkade lite nervös för några veckor sedan, eftersom höstförsäljningen inte börjat så bra som han hoppats. det är väl bara för hm Och en hel massa andra klädkedjor, att inse att det bästa för affärerna är att öka välfärden för sina medarbetare.

kan tillägga att sist jag köpte ett Nytt plagg var nån gång i våras. tvivlar dock på att stoppa konsumtionen är lösningen på problemet. det är Kvaliten som måste förbättras. både tillverkningen och Arbetsvillkoren!

We're watching you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0