Uppochnedvända minnen


Så mycket det hänt senaste veckan. och så lite. var i helgen och tömde mormors sommarhus. det ska tillslut säljas. kändes jättesorgligt när jag först fått höra det. kunde knappt ens sova dagarna efter, låg och tänkte i timmar på alla minnen som jag förknippar med det huset. som när jag och mormor brukade sitta på trappan och skrapa färskpotatisen i plastbaljor och med slö kniv, eller då jag och kusinen plockade mossblumpar och lekte att de var igelkottar i bur(mormors uppochnedvända tvättkorg) hur vi brukade sitta på bryggan och fiska, ekorren som kom och knyckte mat , jag och johanna som knyckte mormors gömda godisburk och hur arg hon blev när hon skulle överraska oss med den och upptäckte att godiset nästan var slut.
alla 24 midsomrar vi firat där tillsammans.
men nu när jag tänker tillbaka så är de ju just vad de är, minnen.
och minnen finns alltid kvar.



och den gröna pallen mormor brukade skala potatis på
som fick följa med mig hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0