sånt som får hjärtat att banka


förutom loppisfynd, en spännande blick i någon annans ögon och diverse andra nöjen är denna film en av mina absolut värsta laster.

apocalypto har något som jag aldrig upplevt på film förut. jag kan inte sätta fingret på vad det är. kanske är det min fascination för utdöende kulturerr som gör att jag inte får nog. eller min fascination för mexico eller överhuvudtaget stamliv. vad kan man säga. det kan inte bara bero på det underbart visuella i denna underbara film.





den har rullat i dvdn några gånger om idag medan jag gjort annat.
trots att det är den näst nyaste film jag köpt (förra roskilde) så kan den mycket väl vara den film jag sett flest gånger av alla jag äger. de är inte få. och jag ser gärna om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0