verklighetsflykt


tanker pa en massa olika saker.
livet kanns minst sagt upponervant just nu.
jag har borjat skriva pa allvar, ambitionen ar en roman. och jag som aldrig laser romaner. helt plotsligt bara sa pang, fran klar himmel sa bestamde jag mig. mallen har legat i mitt huvud sen i varas nan gang. for nagra veckor sen satte det verkliga arbetet igang. det fysiska arbetet. jo hjarnan far jobba den med.
en kvall nar jag lag somnlos och vred mig bestamde jag mig helt enkelt. det kanns som det ar det mest ratta att gora just nu. att skriva. 
allt annat passerar forbi som ett landskap man kor igenom. utan att egentligen lagga marke till manniskor, vader och vardagsliv. 
absorberande. och fullkomligt tarande. anda, totalt nodvandigt. 


I'm writing a novel. it's completely self-absorbing. making me forget fundamental things like convesations, food and social behaviour.
weird, and yet, totally neccesary.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0