den bästa marknaden i världen

vy över visby

patrask på scen
drog finklädd publik

moises visar grannpojken hur man spänner skinnet på en djembe

karamelläpplen med mandel hör ju till. åt en..tre stycken tror jag

vårt marknadsstånd

när jag var yngre var svenska petri tårar min favoritfilm. den här bilden känns bekant

hantverk när det är som bäst

hos smedjan blev jag gärna kvar

inte varje dag man kan köpa fullfjädrad rustning

mer smide

visby var full av spetälska i finkläder

och med läderdekorationer



våra grannar från ett vitryskt kloster sålde fint hantverk

på kvällarna bjöds det gyckel och eldshow

och magiskt nog saknade havet horisont

kanske som för att säga

just nu
behövs inget annat
än detta

en liten tidsresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0