Rea billigare än begagnat!

Idag har jag tagit en tur på stan och besökt 3 secondhand-butiker.
Tog först en tur till Myrorna vid St:Eriksplan, sen Myrorna vid Adolf Fredriks och sist Emmaus i slussen.
Jag blev häpen när jag gick omkring och kollade in ev fynd. De har höjt priserna. Hittade en klänning som jag köpte för nåt år sen till reapris i originalbutiken och på Myrorna kostar samma klänning (dessutom verkligt sliten) mer än vad jag betalade för den som ny.
Jag rynkade pannan. Hmm.. kanske var det ett undantag tänkte jag. Men icke. Särskilt Myrorna verkar ha höjt sina priser ordentligt.
Sist jag var hemma kunde man hitta  fina toppar för 35 kr, vilket är väldigt överkomligt även om det är ett använt plagg, men nu hittade jag kanske ett plagg i hela butiken med det priset. To.m. ett urtvättat eller missfärgat straplinne kostar nu alltså 45 kr.
Ja, jag muttrar, för inte är det väl meningen att ett välanvänt plagg ska kosta mer än samma plagg i tillverkarens rearensning. Hur ska då folk välja att gå till secondhandbutikerna!?
Jo, jag handlar såklart secondhand pga att det finns originellare urval, är billigt och sparar(åtminstone lite) på naturens resurser.
Men jag ska inte hyckla, det Är lättare att välja ett nytt plagg om det är billigare!
Helst ska man väl då avstå helt.

Jag får hoppas att jag kom en dålig dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0