Läslusig

Igår var jag på biblioteket och hade mycken möda med att hålla fingrarna i styr. Jag kom därifrån med 7 böcker, en ljudbok och en dvd.
Jag har fått dille på Mexicos historia och i synnerhet Mayafolket (också Guatemala), aztekerna och toltekerna. Om det inte var nog med att jag ska hinna läsa dessa inom loppet av fyra veckor så var jag på ett annat bibliotek igen idag och lånade två böcker till! OCH jag köpte även en bok i secondhand bokhandeln, "På jakt efter det förgångna" som handlar om planetens första stora städer, där t.ex. Tikal(Maya) och Tenochtitlán(Aztec) fanns med.
Jag blev så lycklig så jag nästan glömde bort mig och ville köpa fler böcker om centralamerika. Nu har jag tio böcker att läsa, åtta av dessa ska lämnas tillbaka inom en månad. Det ska nog gå bra!

Fr vänster:

Och då hade jag ändå denna fina bok på spanska som jag hittade second hand på teneriffa innan jag åkte.



Jag Vältrar Mig i Mayakulturen!

Dessutom ska jag under tiden jag roar mig med detta privata projekt laga massor av mat, för jag lånade också två kokböcker, Stora Vegetariska kokboken" och "På fest hos Frida Kahlo i det blå huset" av Guadalupe Marín.
Jag tror Frida Kahlo är min musa... Dessutom var hon också från Mexico.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0